اسلایدر

داستان شماره 1070

داستانهای باحال _ داستانسرا

داستانهایی درباره خدا_ پیغمران_ امامان_دین_ امام علی_ قضاوت امام علی_ اصیل ایرانی _ پادشاهان _عاشقانه_ ملا_ شیوانا_ بهلول_ بزرگان_ غمگین_ طنز_ جالب_ معجزه_ پسرانه_ عبرت آموز هوسرانی_ صفا و صمیمیتها_ شنیدنی_ زندگی_ موفقیتها_ خوش یمن_ طمع_ آموزنده_ بی ادبانه _ احساسی_ ترسناک _بقیه و..

داستان شماره 1070

داستان شماره 1070

 

به خاطر خودت عاشق بمان

 

بسم الله الرحمن الرحیم
مردی جوان پریشان و آشفته نزد شیوانا آمد و با حالتی زار و به هم ریخته گفت:” به هرکسی محبت می کنم جوابم را گستاخی و بی احترامی می دهد و از مهربانی من سوء استفاده می کند و نمک می خورد و نمکدان می شکند. شما بگوئید چه کنم! آیا طریق مهر و محبت را رها سازم و همچون خود آنها بی رحم و خودبین و خودپرست شوم و به فکر منافع خودم باشم؟
شیوانا با لبخند گفت:” وقتی کسی به دیگری محبت می کند و در حق انسان های اطراف خودش مهربانی و شفقت به خرج می دهد اینکار را فقط به خاطر آنها انجام نمی دهد بلکه اولین فردی که از این عمل مهربانانه نفع می برد خود شخص است که احساسی آرامبخش و متعالی وجودش را فرا می گیرد و برکت و شادی و عشق در وجود و زندگی او گسترش می یابد. اگر آنها جواب محبت را با فریب و دغل می دهند و از مهربانی تو سوء استفاده می کنند ، تو هرگز نباید فضای پاک و آرام و باصفای دل خود را به خاطر افرادی این چنینی تیره و تار کنی. هر چه اطراف تو فریب و نیرنگ را بیشتر فرا گرفت تو به خاطر خودت و به خاطر آرامش وجود خودت و تعالی روح و روان خودت عاشق تر بمان و چراغ مهربانی را در دل خود خاموش نکن.در واقع به خاطر خودت هم که شده همیشه عاشق بمان

 



[ پنج شنبه 20 اسفند 1391برچسب:داستانهای شیوانا ( 5, ] [ 18:41 ] [ شهرام شیدایی ] [ ]